Rosarito

Ramon Casas s’interessà per la moda femenina i així es veu reflectit en els retrats femenins al llarg de la seva trajectòria. Júlia com a model i musa definitiva en l’obra de Ramon Casas és una constant des que la va conèixer l’any 1905, amb qui va conviure des de 1913 i es van casar […]

Llegir-ne més

Figura femenina

Orfebre, pintor, escenògraf i director teatral, va ser el membre més rellevant de la nissaga Masriera. Cadascun dels membres de la família desenvolupà de manera personal una activitat artística paral·lela, literària i pictòrica. La faceta més coneguda de l’artista és la de joier i especialment les seves aportacions com a esmaltador.

Llegir-ne més

Figura femenina

Els Masriera foren una família d’artistes amb un negoci familiar d’orfebreria i joieria. Vinculats a societats i cercles artístics, tant des del punt de vista industrial i de negoci com del cultural. Viatgers interessats en les modernitats, van anar per tot Europa als principals esdeveniments artístics i culturals de l’època, especialment els salons organitzats a […]

Llegir-ne més

La copa de Champagne

Pintura de gènere, molt detallista i preciosista, el tractament del pinzell és de tradició de l’estil galant de l’art classicista que retrobem en Fragonard o Wateau. En la temàtica, la modernitat dels nous protagonistes, la inspiració de la vida nocturna de París i el divertiment que permet l’entorn urbà i l’oci. L’estil i l’estètica realista, […]

Llegir-ne més

Dama con guante blanco

Els anys trenta van marcar una fita en la carrera artística de Pere Pruna. Obté reconeixement i cotització internacional en guanyar l’any 1928 el segon premi del Carneggie Institute de Pittsburgh. Amic de Diaghilev, que li encarrega decorats i figurins per als seus ballets, Jean Cocteau, Eric Satie i Stravinsky, aconsegueix clients de renom com […]

Llegir-ne més

La nena del gat negre

Composició figurativa representant una nena i un gat negre, en un espai lúdic d’una terrassa o un jardí, possiblement a la vil·la d’Honfleur on residia el pintor. Emili Grau Sala té una sèrie sobre «infants», molt colorista, en què les composicions dels espais pictòrics són d’un fort cromatisme. La pinzellada ràpida, ampla i gruixuda, els […]

Llegir-ne més

Maja y torero

A París, Emili Grau Sala entra a formar part del grup d’artistes espanyols i esdevé una figura cabdal de l’Escola de París. A partir d’aleshores, la seva obra es va veure molt influenciada per Pierre Bonnard i Raoul Dufy, amb molts ecos del postimpressionisme francès. Poc abans de la realització d’aquest quadre, l’any 1936, l’artista […]

Llegir-ne més